Pieter-Jan Belder, Klavsenci

19 Şubat 2019 19:30

PROGRAM:

François Couperin (1668-1733): Klavsene Dokunma Sanatı
Üçüncü Prelüt

Armand Louis Couperin (1727-1789): Klavsen Parçaları (1751
 Allemande
 Courante, La de Croisy
 L’intrepide
 Menuet
 L’Arlequine ou la Adam
 La du Breüil
 La Chéron
 L’Affligée
 L’Enjouée

Johann Sebastian Bach (1685-1750):Chaconne BWV 1004
Aranjman: P. J. Belder

***ARA***

Johann Sebastian Bach: Fransız Tarzı Açılış, Si Minör, BWV 831
 Ouverture
 Courante
 Gavotte 1 & 2
 Passepied 1 & 2
 Sarabande
 Bourrée 1 & 2
 Gigue
 Echo

Pieter Jan Belder ve Hollandalı barok topluluğu “Musica Amphion” İstanbul Uluslararası Opus Amadeus Oda Müziği Festivali kapsamında 20 Şubat 2019 tarihinde Harbiye Saint-Esprit Katedrali’nde konser verecektir.






Pieter-Jan Belder, Klavsenci

Pieter-Jan Belder (1966), La Haye Kraliyet Konservatuvarında Ricardo Kanji ile blok flüt; Amsterdam Konservatuvarında ise Bob van Asperen ile klavsen dersleri aldı. Klavsen, klavikord, org, piyanoforte ve flüt alanında parlak bir kariyer sürdürdü. Utrecht’teki Eski Müzik Festivali, Berlin Müzik Festivali, Gant’taki Flandra Festivali, Potsdam Sanssouci Festivali, Bremen Müzik Festivali ve Leipzig’deki Bach Festivali gibi pek çok uluslararası festivalde çaldı. Belder, düzenli olarak solo resitallerine çıkmakta; Orchestre du VIIIème siècle (VIII. Yüzyıl Orkestrası), Collegium Vocale Gent, Camerata Trajectina, Bach Collegium Japan, Gesualdo Consort Amsterdam, Hollanda Radyosu Oda Filarmonisi, Netherlands Bach Society gibi topluluklar tarafından « continuo » sanatçısı olarak büyük ilgi görmektedir. Ayrıca Frans Brüggen, Ton Koopman, Masaaki Suzuki, Jos van Veldhoven ve Philippe Herreweghe gibi büyük orkestra şefleri ile de çalışmış; Johannette Zomer, Nico van der Meel, Harry van der Kamp, Sigiswald Kuijken, Rémy Baudet ve Wilbert Hazelzet gibi solistlere de eşlik etmiştir. Aynı zamanda, sanatçı, Musica Amphion adındaki kendi enstrümental topluluğunu yönetmektedir.
Pieter-Jan Belder, 1997 yılında Hambourg NDR Klavsen Müzik Yarışması’ndan üçüncülük ödülü aldı. 2000 yılında, Leipzig Bach Klavsen Yarışması’nı kazandı. 2005’te Amsterdam’daki Concertgebouw’da şef olarak çalışmalara başladı. O tarihten itibaren, Michael Chance ve Sarah Connolly («Didon ve Énée» ) gibi solistlerle düzenli olarak prodüksiyonları ve Collegium Vocale Gent Korosu’nu yönetmektedir. 130’un üzerinde CD kaydı gerçekleştirdi. Bunların büyük bir kısmı solo ve oda müziği kayıtlarından oluşuyor. 1999-2007 yılları arasında, Belder, Scarlatti’nin klavye için yazdığı sonatların tamamını kaydetti. O tarihten beri, Bach’ın « Le Clavier bien tempéré » (Ilımlı Klavye) adlı eseri ile Rameau ve Soler’in klavsen için olan yapıtlarının tamamını kaydetmetedir. «Fitzwilliam Virginal Book»tan klavsen müziği içeren iki cilt ile C. P. E. Bach’ın «Kenner und Liebhaber» serisinden piyanoforte ve klavikord üzerinden yapılmış bir kaydını yayımladı.
Belder, aynı zamanda Musica Amphion ile orkestra veya oda müziği ile pek çok prodüksiyon kaydetti: Telemann’ın «Tafelmusik»i, Corelli’nin tüm yapıtları, Brandenburg konçertoları, iki, üç ve dört klavsen için J. S. Bach’ın konçertoları ve Purcell’in oda müziği yapıtlarının tamamı, bunlar arasında sayılabilir. Pieter-Jan Belder, şu anda Haendel ve J. S. Bach’ın eserleri, «Bach in Context» (Kendi Bağlamında Bach) adlı seriden «Fitzwilliam Virginal Book»un kaydı üzerinde çalışıyor. Bu seri, Etcetera markasıyla Gesualdo Consort Amsterdam’ın iş birliğiyle gerçekleşiyor. Pieter-Jan Belder’in Goldberg Çeşitlemeleri üzerindeki yeni kaydı gelecek yıl çıkacak.