53 NDS Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Şirince’deki Matematik Köyü’nü Ziyaretleri

Seyahatimizi sizlere aktarmak istiyoruz. Cuma günü saat sekizde havalanında buluştuk. Uçağımız havalandı ve seyahatimiz başladı. Uçağa binmeden önce, öğretmenlerimiz bizi iki gruba ayırdı. Seyahat boyunca, her katılımcı kendi grubuyla kaldı. İzmir’e vardığımızda yağmur yağıyordu. Şirince Matematik Köyü’ne otobüsle gittik. Orada üç gün kaldık ve Pazar akşamı uçakla İstanbul’a döndük.

Köy’de her gün iki saat matematik dersi vardı. Dersleri Ali Nesin ile birlikte yaptık. Ardından yürüyerek 15 dakika uzaklıktaki Şirince’ye gittik. Arkadaşlarımla birlikte orada çok fotoğraf çektim. Çok yorgun olduğumuz için otobüsle geri dönmeyi tercih ettik. On kişilik odalarda konakladık. Bizim odamızda ortam çok dostaneydi.

Birçok muhteşem başka yer ziyaret ettik: Efes Antik Kenti, Selçuk Müzesi ve İzmir Doğal Parkı. Efes’te çok yağmur yağdı; ancak tüm dünyada tanınmış bu siti ziyaret etmekten çok mutluyduk. Bu kent, arkeologlara göre, günümüzdek 8000 yıl önce burada yaşayan Efeslilerin vatanıydı. Selçuk Müzesi’nde pek çok Efes’e dair kalıntı gördük.

Seyahat boyunca öğretmenlerimiz bize çok iyi davrandı ve bizlere çok yardım ettiler. Arkadaşlarımızla birlikte üç gün geçirdiğimiz bu seyahatten çok mutlu olduk. Bu, bizim için farklı bir deneyimdi ve destekleri için tüm öğretmen ve arkadaşlarımıza teşekkür etmek istiyoruz.

Buse O., Haz. A
Öğrencilerin yazdığı Fransızca metin Türkçeye tercüme edilmiştir.