Keman ve piyano duosu

1. Mart 2018 19:30

François Pineau-Benois: keman
Guilhem Fabre: piyano

Program:
W.A. MOZART: Serenat Rondo « Haffner » K250
W.A. MOZART: Keman ve piyano için sonat K 454
Fritz KREISLER : Resitatif & Scherzo (keman için)

***ARA***

L. van BEETHOVEN: Keman için sonat No 9 op.47 “Kreutzer”

François Pineau-Benois, keman

1994 yılında doğan François Pineau-Benois, kemanı dört buçuk yaşında keşfeder. O alanda önce Bordeaux Konservatuvarında, ardından da Versailles Konservatuvarında öğrenim görür. On dört yaşında, Conservatoire National Supérieur de Paris (Paris Ulusal Yüksek Konservatuvarında), Régis Pasquier’nin sınıfına kabul edilir. 2014 yılında bu konservatuvardan on dokuz yaşında, keman yorumu dalında yüksek lisans diplomasıyla mezun olur. Ecole Normale de Musique de Paris’de, bir yandan Régis Pasquier’nin yönetiminde çalışmalarını olgunlaştırmaya devam ederken, diğer yandan da, 2017’de oda müziği dalında yeni bir yüksek lisans derecesi alır.
Salvatore Accardo, Maxim Vengerov, Rimma Suchanskaya, Felix Andrievsky, Ulf Wallin, Michaela Martin ve Constantin Serban’ın ustalık sınıflarına katılarak öğrenimini tamamlar.
Pineau-Benois’nın uluslararası yarışmalarda pek çok ödülü bulunmaktadır: Uluslararası Alexander Glazounov Yarışması birincilik ödülü (2017), Ravel Akademisi Ciboure Ödülü (2015) , Uluslararası Leopold Mozart « Genç Sanatçı Ödülü », « İki Dünya Savaşı arası Müzisyenleri » Ödülü, Ravel Akademisi Rotary/Lions Ödülü (2013), Vatelot-Rampal Yarışmaları (2006) ve UFAM (2005)
Festivaller için pek çok liyakat bursu kazanmıştır: « Virtuoso Violin » (İngiltere), « Rencontres musicales Internationales de Graves » (Uluslararası Graves Müzik Buluşmaları), « Rencontres musicales de Noyers » (Noyers Müzik Buluşmaları), « Les notes Blanches » (Beyaz Notalar),(Fransa), « Société Tcherepnin » (Tcherepnin Derneği), (ABD), « Académie de Bad Léonfeld » (Bad Léonfeld Akademisi), (Avusturya)
Pek çok kez France Musique’te solo olarak veya César Franck Üçlüsü ile birlikte çalmıştır. Oda müziği formasyonuyla, birçok festivale davet edilmiştir: « Musique en côte Basque » (Bask Kıyısında Müzik), « Violoncelles de Belaye » (Belaye Viyolonselleri), Ravéliades, « Les Rendez-vous de la Chaize » (Chaize Randevuları), « Les Hivernales Musicales » (Kış Müzikleri), « Rencontres Musicales Internationales des Graves » (Uluslararası Graves Müzik Buluşmaları). Ayrıca festivaller bağlamında, Stuttgart’taki IRWC’ye, Tel-Aviv’deki Yiad Le Banim Tiyatrosu’na, Türkiye ve Belçika’ya davet edilmiştir.
Bazen R. Pidoux , Y. Markovic veya T. Deighton gibi tanınmış sanatçıların yanında bulunmuştur.
Orkestra solisti olarak, Régis Pasquier ve Toulouse Oda Orkestrası ile birlikte Bach’ın İki Keman için Konçertosu’nu çalmaktadır. Aynı zamanda Fransız müziği elçisi olarak, Irkoutsk Filarmoni Orkestrası ile birlikte Saint-Saëns’ın 3 No’lu Konçertosu’nu çalmaktadır.
Medyanın da ilgisini çeken, Ekim ve Kasım 2016’da Kudüs Festivali Orkestrası ile birlikte gerçekleştirdiği İsrail turnesi gerçek bir başarıdır. Temmuz ve Aralık 2017’de, iki yeni orkestra turnesi için de davet almıştır. Bu oda orkestrası ile birlikte Fransız müziği etrafında şekillenen bir dizi konçerto parçası yorumlamaktadır. Tüm bunlar, müziğe tutku ile bağlı bir ekip ve coşkulu bir dinleyici kitlesiyle yaşadığı sağlam deneyimlerdir.
François Pineau-Benois, kendi neslindeki genç müzisyenlere duyarlılığı ve yorumundaki romantizmle belli bir mesafe almaktadır. Musical Opinion Dergisi (İngiltere, 2012), yorumlarını müstesna yorumlar olarak değerlendirmekte; Sud ouest ise sanatını “heybetli bir karizma” sözleriyle nitelemektedir.

Guilhem Fabre, piyano

Guilhem Fabre, piyanoya beş yaşında Nîmes’de başlar. Bakalorya derecesinden sonra, maceraya atılma kararı vermiştir. 2010 yılında oy birliğiyle Paris Konservatuvarına, Hortense Cartier- Bresson’ın sınıfına kabul edilmiştir. Roger Muraro’nun derslerini takip ederek, 2015’te jürinin oy birliğiyle yüksek lisans diplomasını en iyi dereceyle tamamlamıştır.
2015-2016 döneminde, öğrenimini Tatiana Zelikman ile tamamlamak üzere, Moskova’daki Gnessine Akademisi’ne gider.
2016’da Banque Populaire Vakfı’nın ödülüne layık görülerek, Solist Pro Musicis 2017 Ödülü’nü kazanır.
Guilhem Fabre, birçok alanda faaliyet gösteren bir sanatçıdır:
Farklı ortamlarda resitaller vermektedir: Fransa’da, Chartres’daki Carré d’As ve Provence’taki Lourmarin ve Saint-Jean Cap Ferrat Şatosu festivallerinde, Cap Ferret, Nîmes’deki Carré d’Art, Paris’teki Saint-Louis Adası Kilisesi festivallerinde, Auxerre Tiyatrosu’nda, Lectoure’daki Müzik Derneği « Du piano aux étoiles »’da, Fas’ta Marakeş ve Suvayr’da, Rusya’da Moskova’daki Scriabine Müzesi’nde, Volgograd Festivali’nde, konçerto için Doubna Tiyatrosu’nda....
Guilhem Fabre, aynı zamanda tiyatro alanında da faaliyet göstermekte ve yazarlık projelerine de imza atmaktadır. Avignon Festivali, Tiyatro 95, Lavoir Moderne Parisien, Marais Tiyatrosu için yazar Léon’un pek çok piyesinin müziğini bestelemekte ve yorumlamaktadır. 2016 yılında, Tayvan turnesi vesilesiyle, Olivier Py’ın « Kral Lear » piyesinde piyanist ve Fransa kralı rollerini üstlenir. Bu iş birliği, 2017’de « Les Parisiens » (2017 Avignon Festivali ve Liège Tiyatrosu) ardından da 2018’de « La Chartreuse de Parme »’ın oynanması ile devam eder.
uNopia Projesi’ni başlatan kişidir. Projenin amacı, bir kamyon sahnesinde gerçekleşen gezgin konserler aracılığıyla müziği yaşatmak ve sevdirmektir.