Toprağa Dokunan Bir Çalışma...

ÇEVRE KULÜBÜ BOLU-ALPAGUT KÖYÜ EKOLOJİK GEZİSİ

9 Mayıs Cuma:

Saat 11.00:Köye hareket(Notre Dame De Sion Fransız Lisesi Çevre Kulübü-Marmara Eğitim Kurumları)
Saat 17.00:Serdar Kılıç Doğa Kampına varış
Saat 18.00:Trekking:Kapalı ve yağmurlu bir havada insan eliyle yapılmış yapay Dünya’dan uzaklaşma ve sadece doğa ile baş başa kalma
Saat 20.00:Akşam Yemeği-Kampta kaynaşma(Notre Dame De Sion-Marmara Eğitim Kurumları-
Erenköy-Ayazağa ve Nişantaşı Işık proje öğretmen ve öğrencileri)
Saat 21.00:Serdar Kılıç Alpagut Köyü proje bilgilendirme toplantısı
Saat 22.30:Çadırların kurulması

10 Mayıs Cumartesi:
Saat 07.30:Kahvaltı
Saat 08.30:Kamptan ayrılış-Köye gidiş
Saat 10.30:Alpagut köyü:
Öğrenciler kent yaşamından izole oldu.
Salata-yoğurt-bazlama- tereyağ ve yoğurt yapımını öğrendiler...
Yemek yaptılar ve köy sofrasını paylaştılar.
Köy kültürü ve değerlerimizin yaşanması için bir grup öğrencimiz köyün ileri gelen sakinlerinden birinin evine konuk oldu.Sohbet edildi.
Köy muhtarı ve öğretmenler proje hakkında toplantı yaptı.
İstanbul’a dönmeden turizm potansiyeli yüksek olan köyde Solaklar Kaya evleri gezildi.
Saat 17.30: Seben elması ile meşhur olan köyde hasat zamanında bir şenlik düzenleyerek basının ilgisini çekme ,köyün kültürel değerlerini ve turizm kaynaklarını tanıtma kararı ile İstanbul’a dönüşe geçildi.

SONUÇ:
Köy halkıyla tanışarak onların yaşamlarına bir süreliğine dahil olma
Ekolojik çevrenin önemini kavrama
Köy yaşamındaki sorunları anlama ve çözümüne katkıda bulunma

Öğrenci Gözüyle ...
9 Mayıs 2014 Cuma günü öğle teneffüsünde biz Notre Dame de Sion Lisesi Çevre Kulübü öğrencileri, öğretmenimiz Seval Erol ile birlikte, DOĞADAKİ YAŞAM PROJESİ kapsamında, Bolu, Seben ilçesi Alpağut Köyü’ne gitmek üzere yola koyulduk. Marmara Koleji Coğrafya Kulübü de yolda bize katıldı. Fotoğraf molaları ile zenginleşen, yaklaşık 6 saat süren keyifli bir yolculuk sonunda, DOĞADAKİ İNSAN PROGRAMI yapımcısı, doğada yaşam uzmanı Serdar Kılıç’ın kampına (Kamp Wolftrack) ulaştık.
Kısa bir moladan sonra, kamp eğitmenleri eşliğinde, yağmur altında birkaç saatlik zevkli ve öğretici bir doğa gezisi yaparak; tekrar kampa döndük. Burada bizi bekleyen Işık Liseleri Çevre Kulübü öğrencileri ve öğretmenleri ile buluştuk.
Hep birlikte piknik masalarında hafif bir akşam yemeğinden sonra, Serdar Kılıç’la sohbet etme fırsatı bulduk. Deneyimlerinden bahseden Serdar Kılıç’ı dinlemek ilham vericiydi. Proje çalışmamız için değerli katkılarda bulundu. Unutulmaya başlanmış adetlerimizden bahsetti.
Bazı arkadaşlarımız odalarda kalırken, ben çadırlarda kalan gruba katıldım. Arkadaşlarımdan çoğu gibi, çadırda ilk defa uyumak ilginç bir deneyim oldu. Çadır sohbetinin ayrı bir tadı olduğunu belirtmeliyim.
Sabah erkenden kalktık ve özgün bir kahvaltıdan sonra otobüslerle köye gittik. Köylüler bizi çok içten karşıladı. Köy heyetinden, köyün özellikleri ve yapısı hakkında bilgi aldık. köye özgü yemeklerin ( yoğurt, kaymak helvası, bazlama ekmeği, tosmanağra helvası vb...) yapımını izleme ve bizzat deneyimleme fırsatımız oldu. Ayrıca köyün tarihi ahşap evlerini gezdik. Süt sağmak ve süt makinesi ile sütün kaymağını ayırmak ilginç bir deneyim oldu. Kendi yaptığımız yemeklerden oluşan güzel bir yemek yedik. Şiddetli yağmur nedeniyle tarlada çalışma planımızı uygulayamadık.
Dönüş yolunda Seben’deki Solaklar Taş Evleri’ni ziyaret ettik. Frigler’den kalan bu evler dağın içine oyulmuş mağara şekilleriyle gerçekten görmeye değerdi.