NDS’nin 48 öğrencisi için Bursa’da hafta sonu gezisi

13 Ocak Cuma günü NDS’nin Hazırlık sınıflarından bir grup öğrenci öğretmenleri Roni Kandioti, Dilek Mavi Tabur, İpek Kaspi, Hülya Taşkın, Walid Zekri ve müdür yardımcıları Yeşim Őzçubukçu ile hafta sonu okul gezisi için Bursa’ya gittiler.

İşte anlattıkları:

“Biz otobüsle Bursa’ya gitmek için önce yeni köprü üzerinden geçtik. Öncelikle İznik’e sonra da Bursa’ya gittik. Yolculuk iyi geçti. Otobüsün içinde şarkılar dinledik ve karaoke yaptık. Özellikle öğretmenimiz Walid Zekri’nin dansları ile çok eğlendik. Arkadaşlarımızla sohbet ettik.

Kervansaray diye bir otelde kaldık. Otel iyiydi ama odalar üç kişilik gruplar için küçüktü. Açık büfe vardı. Açıkçası, biz yiyecekleri beğenmedik. Fazla bir şey yemedik. Yemekler kötüydü. Bir hamam ve bir havuz vardı, biraz fazla sıcak olmasına rağmen keyifle yüzdük.

İlk gün İznik’e gittik. Orada Ayasofya cami vardı ama Cuma günü olduğu için namaz kılmakta olan çok kişi vardı onun için orayı gezemedik. Sonra adı “Süleyman Paşa Medresesi” olan eski bir okulu gezdik ve orada çay içtik. Sonra İznik’te çok tanınmış olan seramik pazarına gittik. Bir de Bursa Müzesini gezdik. Özel şeyler vardı. Ardından İznik Gölü kenarında bir restoranda öğle yemeği yedik, çok şirin bir yerdi.

İkinci gün Bursa’da kaldık, önce Karagöz ve Hacivat müzesini gezdik. Sonra Yeşil Cami’yi gördük. Restorasyon çalışmaları yapıldığından mavi renk olmuştu. Sonra Ulu Cami’ye, ardından da çarşıya gittik. Çok güzeldi. Sonra şehir merkezini gezdik ve bir şeyler içmek için FSM Caddesi’ne gittik. Akşam, otelde bir «beyaz parti» yaptık. Herkes beyaz bir t-shirt giydi, dans ettik ve Bursa gezisinden hatıra olsun diye t-shirt’lerin üzerine kelimeler yazdık.

Üçüncü gün Mudanya’ya gittik ve bir müzeyi ziyaret ettik. Sonrasında Trilye’de eski bir camiyi ve Yalova’da Atatürk Köşkü’nü gördük. Bu köşkün özel bir hikâyesi var; köşke fazla yakın 350 yıllık harika bir ağacı kurtarmak için o köşkün raylar üzerinde yeri değiştirilmiş.

Yağmur: Orada en çok sevdiğim «Ulu Cami» önünde içtiğim Türk kahvesi oldu. Çok lezzetliydi. Ben Bursa’ya sırf orada tekrar o kahveyi içmek için bir kez daha gitmek isterdim.

Selin: En çok hoşuma giden Bursa Müzesi oldu. Çok ilginç bir müze. Ben her yıl Bursa’ya giderim çünkü kuzenim orada yaşıyor.

Vera: En çok hoşuma giden, arkadaşlarımız ve öğretmenlerimizle geçirdiğimiz vakit oldu. Gezdiğimiz anıtlar harikaydı ama her şey onlarla olduğumuz için daha keyifli ve eğlenceli oldu.