Davetiye için buraya tıklayın.
Barok Kantatlar Konseri
Jean-Jacques Rousseau’nun üç yüzüncü doğum yılı dolayısıyla
Soprano: Çimen Seymen
LES PALADINS, Orkestra Şefi: Jérôme Correas
«Eskiler ve Yeniler» : Jean-Jacques Rousseau Dönemi Müzik Tartışmaları
Bu program Çimen Seymen (soprano) tarafından önerilip hazırlanmıştır.
Bu konser, Jean-Jacques Rousseau (1712-1778) ’nun öncülüğünü yaptığı, Avrupa’da ulusal müzik zevklerinin ve tarzlarının karşılaştırılması dolayısıyla yasanan müzik estetiği tartışmalarını konu alıyor.
Konserde yer alan Jean-Baptiste Stuck’un Fransız «galan» tarzındaki (1680-1755) Ariane kantatı ve Michel Pignolet de Montéclair’in (1667-1737) İtalyan virtüoz ve canlı anlatım tarzındaki La Morte di Lucrezia kantatı, antik mitolojiden esinlenmiş iki eserdir.
André Campra’nın (1660-1744) Europe Galante opera balesi; Fransa, İtalya, İspanya ve Türkiye’deki farklı müzik zevklerini tanımlamaya çalışırken, François Couperin (1668-1733) ise Les Goûts réunis (Zevklerin birliği ) adlı eserinde, İtalyan ve Fransız tarzlarını yakınlaştırmaya çalışmıştır.
Bu sanat akımının bir uzantısı olarak; İstanbul’da Dogu dilleri uzmanı, «dil oğlanı» olarak bulunan Charles Fonton (1725-1793), Doğu Müziği üzerine yazdığı denemesinde (İstanbul, 1751), Doğu müziklerinin tarzını Avrupa müziğiyle karşılaştırmalı olarak betimlemektedir.
Diğer taraftan, Ali Ufkî’nin Topkapı Sarayındayken kaleme aldığı Şarkı ve Şiir el yazmasında karşımıza çıkan Fransız «içki şarkısı», bunun gibi birçok halk ezgisinin Akdeniz ülkeleri arasında dolaştığının, bilindiğinin göstergesidir.
Program
- A Campra : « L’Europe Galante » , açılış
- J.B Stuck : « Arianne », fransız kantat soprano, klavsen ve çello için
- F Couperin : «La visionnaire», üçlü sonatı
- M.P de Montéclair : «Morte di Lucrezia» , 2 keman, klavsen ve çello için
- C Fonton: Yunan dansı - «Essay sur la Musique orientale comparée à la musique européenne...1751.»
- A Campra : «L’Europe Galante»: Türkiye
Air de Zaide
Passacaille
Marche des Bostangis
Air pour les Bostangis
- F Couperin : L’Apothéose de Lully, 1725
Sonat : « La paix du Parnasse » « faite aux conditions des muses françaises sur la remontrance que lorsqu’on y parlerait leur langue, on dirait dorénavant Sonade, Cantade ainsi qu’on prononce Ballade, Sérénade , etc… »
Gravement / Saillie / Vivement /Rondement / Vivement
- Ali Ufkî’nin el yazması : Air à boire français «Dites-moi Raymonde»
Çimen Seymen:
Izmir doğumlu, Çimen Seymen, müzik eğitimine dokuz yaşında piyano dersleri alarak başladı, Amerikan Kız Kolejinden mezun olduktan sonra, eğitimine devam etmek üzere Fransa’ya gitti. Versailles Konservatuvarından piyano diploması ve Paris Üniversitesinden müzikoloji doktorası aldı. Opera repertuvarı ve şan çalışmalarını Paris Konservatuvarı şan profesörü Rachel Yakar (CNSP), Noelle Barker (Royal Academy of Music) ve Laura Sarti (Guildhall School of Music) ile ilerletti. Ünlü kontrtenor ve orkestra şefi Rene Jacobs‘un yönettiği Flander OperaStudyo’sunda yaptığı çalışmalar ile barok müzik üzerine uzmanlaştı.
Ünlü orkestra şefleri, Philippe Herreweghe, Gustave Leonhardt ve Jean-Claude Malgoire ile Paris Champs-Elysees Tiyatrosu, Versailles Kraliyet Operası, Bordeaux, Monpellier, Monte-Carlo operalarında sahneye çıktı. Italya’da Il Giardino Armonico topluluğu ile, Fransa, Belçika ve Isviçre’de çeşitli barok müzik topluluklarının davetlisi olarak festivallere katıldı.
Soprano ve Müzikolog Chimène Seymen, 2005, Uluslararası İstanbul Müzik Festivali kapsamında “Avrupa ve Osmanlı Saraylarında Müzik” projesini hayata geçirdi. 17.yüzyıl Avrupa ve Osmanlı Müzikleri arasındaki etkileşimleri yeni yorumlar ile ilk kez dile getiren bu projenin Fransa’da gerçekleştirilen CD kaydı “La Serrenissime et la Sublime Porte “ (Venedik’ten Istanbul’a Barok Müzik), (Harmonia Mundi) 5 yıldız ile değerlendirildi. Bu proje, Paris, Roma, Brüksel, İstanbul, İzmir, Ankara (Fransız Kültür Merkezleri) konserler dizisi ile, Avrupa ve Türkiye’de geniş kitlelerden beğeni aldı.
Çimen Seymen, 2008 yılında, Istanbul ve Izmir Uluslararası Müzik Festivallerine sanat yönetmenliğini yaptığı Müsennâ kreasyonu ile katıldı. Paris’in efsanevi Bouffes du Nord tiyatrosunda kapalı gişe oynayan bu gösteri, Fransa’nın çeşitli şehirlerinde de aynı ilgi ile izlendi.Le Monde, Le Figaro, Les Echos gibi Fransa’nın ileri gelen basınından aldığı büyük beğeni ile 2009-2010 yılı Türkiye mevsimi etkinlikleri arasında en başarılı müzik projesi olarak nitelendirildi. Müsennâ, Fransa’da Türkiye Mevsimi kapanış gecesi dolayısı ile Versailles Kraliyet Operasında, iki ülkenin bakanları ve Başbakan Erdoğan’ın huzurunda sahnelenmesi sonucunda ise ayakta alkışlandı.
Çimen Seymen, 2011 yılında Fransız Kültür Bakanlığından, kültürel diyalog projelerindeki başarısını dile getiren, Chevalier des Arts et Lettres, Sanat ve Edebiyat Şövalyesi nişanı ile ödüllendirildi.
Les Paladins
Les paladins hakında daha çok bilgi almak için buraya tıklayınız