Chimène Seymen & Mirella Giardelli

14 Mart 2015 19:30

Aydın Kadınlar Ve Müzik

Chimène Seymen - Soprano
Mirella Giardelli – Klavsen ve Piyano

Program:

  • Elisabeth Jacquet de la Guerre (1665-1729) : Prélude de la Suite La m (1687)
  • Claudio Monteverdi (1567-1643) : Lamento di Arianna (1608) tragédie d’Ottavio Rinuccini (1562-1621)
  • Joseph Haydn (1732-1809) : Arianna a Naxos (1789) cantate pour soprano et piano
    • Recitativo:Teseo mio ben
    • Aria Largo: Dove sono mio bel tesoro
    • Recitativo: Ma a chi parlo
    • Aria Andante: Ah che morir vorrei
    • Aria Presto: Misera Abbandonata

***Ara ***

  • Joseph Haydn (1732-1809)
    • Canzonettas
    • Fidelity poème Anne Hunter (1742-1721)
    • She never told her love poème Shakespeare (1564-1616)
  • Marianne von Martinez (1744-1812) : Sonate en La majeur (1765) pour piano
  • Elisabetta Gambarini (1731-1765) : opus 2
    «Lessons for the harpsichord intermixt’d with Italian and English songs, 1748, dedicated to his Royal Highness Frederick Prince of Wales»
    • Canzonetta «Se mai fosse la mia forte» et variations
    • Lover go and calm thy sighs et variations

Chimène Seymen :

Izmir doğumlu, Çimen Seymen, müzik eğitimine dokuz yaşında piyano dersleri alarak başladı, Amerikan Kız Kolejinden mezun olduktan sonra, eğitimine devam etmek üzere Fransa’ya gitti. Versailles Konservatuvarından piyano diploması ve Paris Üniversitesinden müzikoloji doktorası aldı. Opera repertuvarı ve şan çalışmalarını Paris Konservatuvarı şan profesörü Rachel Yakar (CNSP), Noelle Barker (Royal Academy of Music) ve Laura Sarti (Guildhall School of Music) ile ilerletti. Ünlü kontrtenor ve orkestra şefi Rene Jacobs‘un yönettiği Flander OperaStudyo’sunda yaptığı çalışmalar ile barok müzik üzerine uzmanlaştı.

Ünlü orkestra şefleri, Philippe Herreweghe, Gustave Leonhardt ve Jean-Claude Malgoire ile Paris Champs-Elysees Tiyatrosu, Versailles Kraliyet Operası, Bordeaux, Monpellier, Monte-Carlo operalarında sahneye çıktı. Italya’da Il Giardino Armonico topluluğu ile, Fransa, Belçika ve Isviçre’de çeşitli barok müzik topluluklarının davetlisi olarak festivallere katıldı.

Soprano ve Müzikolog Chimène Seymen, 2005, Uluslararası İstanbul Müzik Festivali kapsamında “Avrupa ve Osmanlı Saraylarında Müzik” projesini hayata geçirdi. 17.yüzyıl Avrupa ve Osmanlı Müzikleri arasındaki etkileşimleri yeni yorumlar ile ilk kez dile getiren bu projenin Fransa’da gerçekleştirilen CD kaydı “La Serrenissime et la Sublime Porte “ (Venedik’ten Istanbul’a Barok Müzik), (Harmonia Mundi) 5 yıldız ile değerlendirildi. Bu proje, Paris, Roma, Brüksel, İstanbul, İzmir, Ankara (Fransız Kültür Merkezleri) konserler dizisi ile, Avrupa ve Türkiye’de geniş kitlelerden beğeni aldı.

Çimen Seymen, 2008 yılında, Istanbul ve Izmir Uluslararası Müzik Festivallerine sanat yönetmenliğini yaptığı Müsennâ kreasyonu ile katıldı. Paris’in efsanevi Bouffes du Nord tiyatrosunda kapalı gişe oynayan bu gösteri, Fransa’nın çeşitli şehirlerinde de aynı ilgi ile izlendi.Le Monde, Le Figaro, Les Echos gibi Fransa’nın ileri gelen basınından aldığı büyük beğeni ile 2009-2010 yılı Türkiye mevsimi etkinlikleri arasında en başarılı müzik projesi olarak nitelendirildi. Müsennâ, Fransa’da Türkiye Mevsimi kapanış gecesi dolayısı ile Versailles Kraliyet Operasında, iki ülkenin bakanları ve Başbakan Erdoğan’ın huzurunda sahnelenmesi sonucunda ise ayakta alkışlandı.

Çimen Seymen, 2011 yılında Fransız Kültür Bakanlığından, kültürel diyalog projelerindeki başarısını dile getiren, Chevalier des Arts et Lettres, Sanat ve Edebiyat Şövalyesi nişanı ile ödüllendirildi.

Mirella Giardelli :

Rouen Konservatuvarı ve Paris Yüksek Devlet Konservatuvarının Lucette Descaves ve Veyron Lacroix sınıflarında piyano ve klavsen eğitimi alan Mirella Giardelli, daha sonra Jean-Claude Malgoire tarafından yönetilen ’’Atelier Lyrique de Tourcoing’’da çalıştı. Burada sırasıyla şan grubu şefi, koro şefi, orkestra şefi görevlerini yürüttü.
Burada J.L Martinoty tarafından sahnelenen Claudio Monteverdi’nin ’’Poppea’nın Taç Giyme Töreni ’’; Jos Verbist tarafından sahnelenen Benjamin Britten’in ’’Lucretia’ya Tecavüz’’ ve Pierre Constant tarafından sahnelenen Mozart / Da Ponte üçlemesini, Henry Purcell’in ’’Dido ve Aeneas’’, Domenico Scarlatti’nin ’’Narciso’’ adlı operalarını yönetti.
Mirella Giardelli Bobigny Devlet Sahnesi tarafından, John Adams’ın besteleyip yönettiği ve Peter Sellars’ın sahnelediği Nixon in China adlı eserin koro şefi olarak görevlendirildi.

1998’de Marc Minkowski yönetiminde Louvre Müzisyenleri Şan Şefi oldu. Salzburg Festivali’nde Mozart’ın Saraydan Kız Kaçırma, Paris Operası için Laurent Pelly tarafından sahnelenen Jean-Philippe Rameau’nun ’’Platée’’, Aix en Provence Festivali’nde K. M. Gruber tarafından sahnelenen ’’Poppea’nın Taç Giyme Töreni ’’ oyunlarında yer aldı. Salzburg ve Aix en Provence Festivallerinde, Viyana, Zürih ve Paris Operalarında continuo’ları sağladı...

2005’te Grenoble’da Louvre Müzisyenleri Atölyesi’ni kurdu ve burada dört yıl boyunca edebiyat, dans ve müzik içeren gösteriler yönetti. Lyon Operası’nda Emilie Valantin ile birlikte Haydn’a ait bir kukla operasını yönetmeye davet edildi.

Mirella Giardelli müzik direktörü olup yönetmen Philippe Béziat ile birlikte, (G. Moutier yönetiminde) Lyon Müzik ve Dans Devlet Yüksek Konservatuvarı ve Bertrand Tétu korolarının katkılarıyla Stravinski ve Ramuz’nün Düğün adlı eserini konu alan bir müzikal belgeselin senaryosunda çalışmıştır. Belgesel Pelleas filmlerinin yapımcısıyla 2012’de çıkmıştır.