Çevre /Sürdürülebilir Yaşam Kulübü Permakültür Hasadı

ÇEVRE KULÜBÜ/SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM KULÜBÜ BOLU ALPAGUT KÖYÜNDE EKTİĞİ ÜRÜNLERİN İLK HASADINI YAPTILAR

NDS Sürdürülebilir Yaşam ve Çevre Kulübü olarak öğretmenimiz Seval Erol liderliğinde, Özel Saint Michel Fransız Lisesi Çevre Kulübü danışman öğretmeni İnci Kimyonşen ve öğrencileri ile birlikte 24-25 Ekim 2015 tarihinde Bolu Alpagut köyünde Permakültür çalışması kapsamında ekilen ürünlerin ilk hasadını gerçekleştirdik.
Cumartesi günü okuldan hareket ettik.
Göynük’e vardığımızda; Göynük Meydanı’nı, Zafer Kulesi’ni görüp, şehri gezdik.Hava çok soğuk olduğu için sokaklar tenhaydı. Göynük Meydanı’ndaki kahvehanede çay içip; içimizi ısıttık. Göynük, Bolu’nun güneydoğusunda yer alan yedi mahalle ve altmış altı köy barındıran ‘şeker fasulyesi’, ‘uğut marmelatı ’, ‘tokalı örtüleri’ ve ‘tahta oymacılık eserleri’ ile ünlü bir ilçe. Göynük’ten sonra Çubuk Gölü ve Sünnet Gölü’ne gittik.
Çubuk gölü, Kayabaşı tepesinden inen bir heyelanın genişleyen vadiyi tıkaması sonucunda oluşmuş. Oradan heyelan set gölü olan Sünnet Gölü’ne hareket ettik. Bol yağış, dik yamaç bölgede heyelan ve toprak kaymasını kolaylaştırmakta.
Göl boyunca yürüdük. Soğuk havada dinçleştirici bir deneyimdi. Güzel manzaranın tadını çıkardık. Ben gölde yüzümü yıkarken yanı başıma gelip su içen köpekle çekilen resmimi görmeniz gerek.
Sonraki durağımız olan Mudurnu’da ev yemekleri ve çiğ köfte yedik. Birkaç arkadaşımla birlikte civardaki tarihi ev ve camileri dolaştık; ara sokaklara girdik. Zamanda yolculuk eder gibi hissettik kendimizi.
Ardından Abant’a geçtik. Bisiklet kiralayıp, biraz gezdik. Hava çok soğuk olduğu için kısa kesip, restorana gittik ve yemek yedik ve sonrasında konaklayacağımız otele doğru yola çıktık.

Permakültür çalışmalarımız:
Ertesi gün otelde kahvaltı yapıp, Seben’e geçtik.
Önce Seben Meydanı’ndaki çay bahçesinde çay içtik. Atatürk Parkı’nda muhtarla görüştük.
Alpagut Köyü’ne gittik. Geçen sene orada bıraktığımız sarı çizmeleri giydik. Önce permakültür bahçemize geçen sene ektiğimiz ürünleri (domates, soğan, biber...) topladık. Toprağı havalandırdık. Yaprak ve ot topladık. Bahçemize kışın gidemeyeceğimiz için; karda, kışta toprağa zarar gelmesin diye alanı ağaç dalları ve malç ile örttük. Toplanan ürünlerin tohumlarını aldık. Ürünlerimizi tamamen doğal olarak, hiçbir katkı maddesi olmadan yetiştirdiğimiz için tohumlarımız çok değerli. Bu tohumları saklıyoruz.
Sonra elma bahçesine gittik. Elma topladık. Elma bahçesinde ısırgan otlarına neden bu ismin verildiğini acı bir tecrübe ile yaşayarak öğrendim.
Çalışmalarımızı bitirince kaya evlerinde yemek yedik. Manzara muhteşemdi
Seben’e dönerken yolda, sadece kadınların çalıştığı bir fırın gördük. Bu fırından köy ekmeği aldık. Tadı muhteşemdi.
Seben’de belediye başkanı ile yaptığımız toplantının ardından İstanbul’a döndük.
Tıpkı geçen yılki ziyaretimiz gibi bu ziyaretimizde de bol bol resim çekip; arkadaşlarımız ve öğretmenlerimizle iyi zaman geçirdik. Arkadaşlıklarımız ve çevre bilincimiz güçlendi. Çevre Kulübü olarak yaptığımız en güzel etkinliklerden biriydi.