Çevre Kulübü Ovacık Köyü Ziyareti Faaliyet raporu

ÇEVRE KULÜBÜ 10 NİSAN PAZAR GÜNÜ OVACIK KÖYÜNDEYDİ

08.05 –Okuldan Hareket

11.00–Köye varış-Oryantasyon

Öğrencilerle karşılaşma okula kırtasiye- spor malzemeleri-kitap ve ansiklopedi-ecza dolabı vb. teslim edildi.
Okulumuz belirttiğimiz saatte Prof Dr. Necdet Tekinel İlköğretim okuluna ulaştı.Aynı zamanda Karamusul köyünde Ergene Nehri için yapılan etkinlik nedeniyle beklenilen öğrenci ve veli sayısı ile karşılaşamadık. Ancak programımız belirtilen plan dahilinde uygulandı.

11.30 Köy çocuklarının Hijyen ve Sağlıklı Beslenme Konusunda bilgilendirilmesi

1. GRUP 11-30-11.50:SAĞLIKLI BESLENME EĞİTİMİ

Dr. Berşan Aytaç (Çocuk Hastalıkları Uzmanı, NDS Okul Doktoru)

2. GRUP 11.30- 11.50:HİJYEN EĞİTİMİ

Hülya Kara(Kimya Mühendisi –Kalite Güvence Uzmanı)

12.00- ÖĞLE ARASI- DOĞUM GÜNÜ KUTLAMASI

Sınıflardan biri balon ve çeşitli süslerle süslenerek Nisan ayında doğan öğrencilerin isimlerinin yazılı olduğu doğum günü pastası hep birlikte kesildi. Doğum günü kutlamasının ardından öğrenciler ilgili oldukları sınıflara ayrılarak atölye çalışmalarına başladılar.

12.30 Atölye Çalışmaları

ANASINIFI öğrencileri-ANİMASYON

FATMAGÜL MİNARECİ-ZEYNEP SARIALEMDAROĞLU-ECEM NUR AKSOY
Öğrencilere müzik eşliğinde bazı figürler öğretildi.Öğrencilerin dans ve müzikli oyunlar(sandalye oyunu vb.) ile eğlenmeleri sağlandı.
Malzeme:Yüz boyama malzemesi, balonlar, Laptop-Müzik CD leri
Etkinliğe katılan öğrencilere çeşitli hediyeler verildi.

1-2. SINIF ÖĞRENCİLERİ -HİKAYE OKUMA VE DRAMA

LALE AYRANCIOĞLU-ROMİNA MURATOĞLU-DAMLA VURAL
İki ayrı çocuk hikayesi okundu. Bir ve ikinci sınıfları ayrı gruplara ayırarak önce birinci sınıf hikayeyi sırayla paragraf paragraf yüksek sesle okuduktan sonra ikinci gruptan canlandırması istendi.
Grup dinledikleri hikayeyi oradaki hangi karakteri oynamak istiyorsa canlandırdı.
Hatta hayal gücünü kullanmalarına izin verildi.(siz olsaydınız hikayeyi nasıl değiştirirdiniz vb.)
Sonra diğer grup ayrı bir hikayeyi sırayla okuyarak aynı şekilde canlandırma yapmaları istendi.
Malzeme:Her öğrenci için okuyacağı metin büyük puntoda basılmış olarak öğrencilere dağıtıldı. Yüz maskesi, güneş, bulut , dağ ,peri köstümü, taç vb malzemeler canlandırmada rol alacak çocuklara dağıtıldı. Drama bitiminde tüm etkinliğe katılan çocuklara şeker ve hikaye kitabı hediye edildi.

3-4. SINIF ÖĞRENCİLERİ
ÇEVRE KONULU AFİŞ ÇALIŞMASI-TİŞÖRT BOYAMA

DİLŞAH ARIKSOY-DİLARA ÖNER
Öğrenciler ilkönce bireysel olarak tişörtler üzerine kumaş boyaları ile istedikleri resim ve sembolleri çizdiler.Bu çalışma öğrencilerin büyük ilgisini çekti.Daha sonra gruplar halinde pastel boyalarla çevre konulu afiş ve slogan çalışması yapıldı. Çalışmalara kolaylık olması için birkaç afiş örneği sınıfa asıldı.
Malzeme:kumaş boyası-pastel boya-tişörtler-sulu boya setleri- karton
Çalışmada kullanılan tüm malzemeler öğrencilere hediye edildi.

5-6. SINIF ÖĞRENCİLERİ
HAYALİMDEKİ MESLEKNGİLİZCE DERSİ

SEDA ŞENTUNALIZEYNEPNS
OYUNLU İNGİLİZCE DERSİ:
Oyun iki etaba ayrıldı. ilk etap meyveler etabı. Çocuklara meyve resimlerinden oluşan renkli kartlar hazırlandı. Sınıf üç gruba ayrıldı. Sırayla kartona yapıştırılmış resimler gösterilmeye başlayıp çocuklara üç şık sunuldu. Her gruptan bir kişi doğru olduğunu düşündüğü şıkkı dağıtılan kağıtlara yazıp havaya kaldırdı.Örneğin çilek resmi gösterip a)strawberry b)apple c)melon doğru cevabı önlerindeki kağıtlara yazıp kaldırmaları istendi.
Doğru bilenler sıranın en arkasına bilemeyenler «otobüs durağı» diye adlandırılan bölüme geçti. İkinci etapta kırmızı kartonlara yapıştırılan hayvan resimlerini kullanıldı.Bir öğrenci tahtaya arkası dönük oturarak arkasında asılı olan resmi grubununun anlatması ile bilmeye çalıştı. Her grup sırayla bu etabı da bitirdikten sonra son etaba geçildi. Bu etapta mavi kartonlara yapıştırılan meslek resimleri kullanıldı.

MESLEKLE İLGİLİ OYUN:
Gruptan her bir çocuk kalkıp kendi istediği mesleği seçti ve mimiklerle grubuna anlatmaya çalıştı.. Tüm oyun devam ederken elenenlerin boş durmaması için etaplarda kullanılan resimlerin arkalarına resimdeki hayvan veya meyve ile ilgili sloganlar yazmaları istendi.. Örneğin resimde elma varsa arkasına «ELMAYEN TEMİZ DİŞE, ÇEVRESİNİ TEMİZ TUTAN SAĞLIKLI YAŞAMA SAHİP OLUR» gibi.
Daha sonra öğrencilerin gelecekle ilgili düşüncelerini kısa cümleler halinde yazmaları istendi.( hangi meslek? neden? bu mesleği seçtikten sonra köyün için neler yapabilirsin? değiştirmek istediklerin neler olabilir? gibi)
Malzeme:Çeşitli konularda hazırlanan renkli kartlar- kağıt-kalem

7- 8. SINIF ÖĞRENCİLERİ BİLGİ YARIŞMASI SINIFI

SELİN KABA-DUYGULERİ-BESTE EGE-ECEM KUŞ
Yarışmanın İşleyişi:
Öğrenciler 6 kişilik 7 gruba ayrıldı Her öğrencinin masasında belirli sayıda kağıt ve siyah tahta kalemi konuldu.
Yedek sorularla birlikte 35 soru gruplar için yazılı olarak basıldı Soru sorulurken her soru ile ilgili kağıt öğrencilere dağıtıldı.. Sorumlu rehber öğrencilerden bir kişi soruyu yüksek sesle okurken yarışmacılar kağıttan soruları takip etti.Öğrencilerden cevapları kağıtlara yazarak aynı anda havaya kaldırmaları istendi. Sorular sanat-güncel-spor-matematik-edebiyat-tarih- genel coğrafya-sağlık- Türkiye coğrafyası-fen bilgisi -müzik-spor vb. konularda soruldu.Öğrencilerin oldukça heyecanlı ve istekli oldukları gözlemlendi.Yarışma sonrasında başarısına göre yedi grup ve öğrencilerine kırtasiye ve boya setleri verildi.
Malzeme:Soru kağıtları-Dosya kağıdı-tahta kalemi

YETİŞKİN EĞİTİMİ

Hülya Kara –Kimya Mühendisi -HİJYEN
Dr. Berşan Aytaç -ÇOCUKLARIN SAĞLIKLI BESLENMESİ

Atölye çalışmaları ile aynı zamanda yetişkin eğitimi de yapıldı. Katılan veliler dikkatli bir şekilde 2 sunumu da dinlediler. Daha sonra sorulara geçildi.Eğitime katılan tüm velilere hijyen malzemeleri seti dağıtıldı

13. 45—EĞİTSEL OYUNLAR

Sorumlu Beden Eğitimi Öğretmenimiz Güner ILICALI eşliğinde okul bahçesinde spor etkinlikleri yapıldı.(ARKADAN DOLAŞ YERİNE ULAŞ-TÜNEL YARIŞI-DEVE—CÜCE-BALIK AĞI-MENDİL KAPMACA-YAKAR TOP)

14.30-Köyden ayrılış

Danışman Öğretmen:Seval Erol