BACH PLUCKED UNPLUCKED (Frappé Pincé)

21 Nisan 2016 19:30

Edouard Ferlet, piyano, beste
Violaine Cochard, klavsen

BACH PLUCKED UNPLUCKED

BACH PLUCKED UNPLUCKED; tıpkı bir çocuk nakaratı gibi, Édouard Ferlet ile Violaine Cochard’ın piyano ve klavsen arasında, sözcüklerle teller arasında buluştuğu geniş bir özgürlük ve yaratıcılık alanının kapısını oluşturur.
Édouard Ferlet hem caz piyanisti, hem doğaçlama yazmaya aşina bir bestecidir; Violaine Cochard ise klavsenci olup barok repertuvar sahibidir. Her ikisi de meraklı yapıda olan sanatçılar, klavyelerinin gerektirdiği repertuvar ve kültür konusunda donanımlı olup, farklı yolları keşfe çıkmaktadır.
Birinin telleri tutularak, diğerininki vurularak çalınan enstrümanlarının nadir kombinasyonu onlara, doğaçlamayla Bach müziğinin Édouard Ferlet’nin özgün bestelerine karıştığı, kendilerine özgü bir müzik deneyimi esinlemiştir.
Bol paylaşım ve anlaşmalı bir diyalog içerisinde hazırlanan bu iki sesli icat, insanı yeni ve büyüleyici bir ses dünyasına götürmektedir.

PROGRAM :

  • JE ME SOUVIENS (Edouard Ferlet)
    Gigue de la Partita n°1 pour clavecin BWV 825 (J.S. Bach)
  • APARTÉ (Edouard Ferlet)
    Prélude du clavier bien tempéré BWV 855 (J.S. Bach / A Siloti)
  • UTOPIA (Edouard Ferlet)
    Sinfonia pour clavecin BWV 797 (J.S. Bach)
  • ENTRE ÉCORCE (Edouard Ferlet)
    Allegro de la sonate en ré mineur pour clavecin BWV 964 (J.S. Bach)
  • APRÈS VOUS (J-S BACH/Edouard Ferlet)
    Allemande de la 4ème suite française pour clavecin BWV 815 (J.S. Bach)
  • PHÉNIX (Edouard Ferlet)
    Variation Goldberg n°20 BWV 988 (J.S. Bach)
  • À LA SUITE DE JEAN (Edouard Ferlet)
    Allegro de la sonate en ré mineur pour clavecin BWV 964 (J.S. Bach)
  • ERBARME DICH (J-S BACH)
    Allemande de la 4ème suite française pour clavecin BWV 815 (J.S. Bach)
  • JE ME SOUVIENS PLUS (Edouard Ferlet)
    Variation Goldberg n°20 BWV 988 (J.S. Bach)
  • MAGNETIC TANGO (Edouard Ferlet)

Edouard FERLET, piyano, beste

Edouard Ferlet, saygın bir kurum olan Berklee College Of Music’te üç yıl boyunca müziğin her şeklini okuduktan sonra, yirmi yaşlarında Fransa’ya döner ve gerçek anlamda profesyonel müzik kariyerine başlar. Zamanını bir yandan görsel-işitsel dünyasına beste ve aranjman çalışmaları yaparak, diğer yandan da genç bir caz piyanisti olarak Paris’in gece kulüplerinde insanlar tanıyarak geçiren Ferlet, henüz Amerikan (McCoy Tyner, Kenny Kirkland, Richie Beirach) etkisinde olan tarzını kısa süre içerisinde geliştirir ve içindeki Avrupa duyarlılığını burada gittikçe daha özgür bırakır.

Ferlet, ilk iki öncü plağı derhâl hem tekil, hem eklektik olan bir kişisel dünyanın temellerini atsa da, lirizm, biçimsel incelik ve swing duyarlılığı yansıtan son derece özgün bir sesi, 1999’da, kontrbasçı Jean-Philippe Viret ile birlikte kurulan Trio Viret ile bulacaktır.

Ferlet, çağdaş cazın en yaratıcılarından olarak kabul edilen bir topluluğu geliştirmek üzere aktif çaba harcamakla birlikte (On beş yılda yedi adet plak ve 2011’de “Yılın en İyi Topluluğu” dalında bir Caz Zaferi), sanat bağımsızlığı uğruna 2005 yılında Melisse ile birlikte kendi plak üretim, müzik yayıncılığı ve gösteri oluşturma yapısını kuracak ve bunu kendi projelerinin başlıca desteği hâline getirecektir. Edouard Ferlet zamanını üretim etkinliklerine, (Geoffrey Oryema’dan Julia Migenes’e kadar) çeşitli alanlarda yaptığı çok sayıda işbirliğine ve gittikçe daha geniş bir estetik alanı kaplayan kendi kişisel müzik dünyasını geliştirmeye ayırarak, artık Fransa caz sahnesinin en önemli aktörlerinden olmuştur.
Edouard Ferlet, 2012 yılında, üzerinde aşkla oynanıp değişiklikler yapılan bir Jean-Sébastien Bach müziğine adanan ikinci solo plağı «Think Bach»’ın çıkmasıyla, yeteneğinin başka bir yanını daha ortaya koymuştur.
Bu plak, France Musique ve Jazz News Magazine tarafından seçilmiş, Télérama (ƒƒƒƒ) ile ödüllendirilmiştir. Ferlet, bu projenin devamı olarak bugün barok müzik ile doğaçlama arasındaki alanı keşif çalışmalarına devam etmekte, bu amaçla klavsenci Violaine Cochard ile ikili olarak işbirliğini geliştirmektedir. Ayrıca, Bach müziğine adanan ikinci bir plak albümü daha, hazırlık aşamasındadır.

Violaine COCHARD, clavecin

Barok dünyasından en etkin sanatçı ve topluluklarla çalışan Violaine Cochard, barok müziğin bestecilerine ve partisyonlarına hak ettikleri değeri vermiş ve bu şekilde yıllar içinde kendi müzik tarzını geliştirmiştir.

1973’te Angers’de doğan Violaine Cochard, klavsen eğitimine 8 yaşında, doğduğu kentin konservatuvarında, Françoise Marmin ile başlamıştır. 1991’de klavsen dalında bir birincilik ödülü, 1994’te ise oybirliğiyle basso ve klavsen dallarında iki birincilik ödülü almıştır. Haziran 1999’da Montreal Uluslararası Klavsen Yarışmasında birincilik ödülüne layık görülmüştür.

Kurucusu olduğu Amarillis topluluğuyla üçlü oluşturarak, York (1995), Fnapec (1997) ve Gustav Leonhardt tarafından yönetilen Sinfonia (1997) gibi birkaç ünlü yarışmada da birincilik ödülü almıştır.

Üç yıl boyunca (1999-2002) Montpellier Bölgesi Devlet Konservatuvarında öğretmenlik yapan sanatçı, zamanının büyük bir kısmını çok sayıda toplulukla birlikte oda müziği çalmaya ayırmış, Paris’teki Cité de la Musique ve Auditorium du Louvre, Ambronay, Beaune, Sablé, Montreux, Utrecht ve Berlin Festivalleri, Nantes’taki Printemps des Arts et Folles Journées, Pisa’daki ‘Semaine sainte’ ya da Madrid Üniversitesi gibi Avrupa’nın belli başlı salonlarında resital ve konserler vermiştir. Violaine Cochard, sanatını Latin Amerika ve Japonya’da da icra etmektedir.

Bu klasik ses paletine Violaine Cochard da bir renk eklemiştir. Örneğin, güncel müzik topluluğu Tram des Balkans ile yaptığı verimli çalışmalar sayesinde bir Orta Avrupa parfümleri ortaya çıkartmıştır. Özellikle de caz piyanisti Édouard Ferlet ile Bach’a adanan bir projedeki harika işbirliğini de belirtmeliyiz; Violaine Cochard burada hem Cantor müziğine olan bağlılığını, hem de doğaçlamaya olan bağlılığını ifade etmektedir, ki bu uygulama sonuçta, o gayet hâkim olduğu barok kültürünün de uygulamasıdır.