Voley: Kariyer Danışmanlığı Projesi

Voley

Kalbindeki Meslek Mutlu Gelecek

Lisemiz, Dünya Bankası Türkiye Yaratıcı Kalkınma Fikirleri yarışmasından ödüllü kariyer danışmanlığı projesi Voley’in ortak kuruluşlarındandır.2009-2010 yılında başlayan ve o zamandan beri çok başarılı bir şekilde sürdürülen bu çalışma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında da rehberlik birimimiz tarafından 9 sınıflarından gönüllü öğrencilerle beraber 18-19 Ocak tarihlerinde okul saatinde gerçekleştirilecektir.

Voley projesi, okul ve aile sisteminin desteğini alarak lise gencine meslek bilinci aktarmayı hedefleyen bir pilot çalışmadır. Amacı, lise öğrencilerine sunulan test odaklı meslek danışmanlığına, meslek vizyonu oluşturmak için geliştirilen Voley yöntemini kazandırmaktır. Yöntemin lisedeki rehber danışman tarafından gence uygulanabilmesi için, Voley eğitim programı geliştirilmiştir.

Voley Projesi Nedir?

Voley, lise çağındaki gençlerin mesleklerine karar vermelerini ve gelecekleri ile ilgili sorumluluk almalarını sağlayan bir danışmanlık projesidir.
Voley; ‘Vizyon Oluşturma Entegratif Yöntemi’nin baş harflerinden oluşur.

Dünya Bankası Yaratıcı Kalkınma Fikirleri Yarışması’nda ödül alan Voley projesi: 2009-2010 eğitim yılı içinde, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğünün onayı ile üç lisenin Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimlerince Voley yönteminin 60 öğrenciye uygulanmasıdır. Bir pilot uygulama olarak yürütülen projede, Voley yöntemini rehber danışmanlara kazandırmak için Voley eğitim programı, proje ekibi tarafından uygulanmaktadır. Pilot çalışma esnasında Voley yönteminin etkinliği Marmara Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü tarafından ölçülmektedir.

Eğitim Programı

Voley eğitim programının hedefi, lise öğrencilerine uygulanan Voley yöntemini rehber danışmanlara aktarmak ve onlar öğrenciye uygularken okul ve aile sistemine entegre etmelerine yardımcı olmaktır. Bir eğitim yılına yayılan ve üç etaptan oluşan Voley eğitim programında rehber danışmanlar, yöntemi grup çalışmaları ile deneyimleyerek, eğitim alarak ve süpervizyon ile desteklenerek öğrencilere uygularlar.

Yöntem

Öğrenciye uygulanan Voley yöntemi ise iki etaptan oluşur. İlk ve en önemli etabı, mesleki vizyon oluşturmaya yönelik kolaj çalışmasıdır. Rehber danışmanlar, dışavurumcu sanat terapisi yöntemlerinin kullanıldığı grup çalışmaları ile gencin vizyonunu şekillendirmesine ve özgünlüğünü ve içsel potansiyelini ortaya koymasına yardımcı olurlar. İkinci etapta ise, vizyonunu ortaya çıkaran gencin nasıl bir meslek yaparak bunu gerçekleştirebileceği yönünde destek verirler.

Voley Ne Kazandırır?

Meslek bilinci geliştirmenin yanı sıra, öğrencinin sahip olduğu özgün ve yapıcı-yaratıcı potansiyelini deneyimlemesine imkan verir. Grup çalışmalarında gence kişisel farkındalık kazandırarak, kendini geliştirmesine yardımcı olur. Kariyer koçluğu ile öğrencinin kendi öğrenimini değerlendirmeye ve öğreniminin sorumluluğunu almaya yönelten bu yöntem, gencin sorumluluk bilinci kazanmasına yardımcı olur. Bilgiyi kullanan, grup dinamiklerini ve sistemlerin işleyişini kavrayan, kişisel ve sosyal sorumluluklarını bilen gençler yetiştirmeyi hedefleyen öğretim kurumlarının misyonlarını gerçekleştirmelerine yardımcı
olur.