V. Cochard, klavsen - S.M. Degand, keman

14 Kasım 2014 19:30

Barok müzik

Violaine Cochard, klavsen

Stéphanie-Marie Degand, keman

Program:

  • Jean-Sébastien BACH (1685-1750)
    Keman ve klavsen için Sonat BWV 1014 si minör

Adagio, allegro, andante, allegro

  • Jean-Philippe RAMEAU (1683-1764)
    Klavsen için:
    L’Enharmonique, l’Égyptienne, Les Triolets, Le Rappel des Oiseaux
  • Jean-Marie LECLAIR (1697-1764)
    Keman ve klavsen için Sonat N° 2 Fa Majör (Livre 3)

Andante, Allegro ma non troppo, Andante, Giga

Ara

  • Jean-Joseph CASSANEA de MONDONVILLE (1711-1772)
    Keman eşliğinde Klavsen sonatları (Oeuvre 3e)
    Sonat N° 1 :
    Ouverture, Aria, Giga
  • Jean-Sébastien BACH (1685-1750)
    Keman ve klavsen için Sonat BWV 1016 Mi M

Adagio, allegro, adagio ma non tanto, allegro

STÉPHANIE-MARIE DEGAND - BAROK KEMAN

"Az rastlanan bir kemancı olan Stéphanie-Marie Degand, günümüzde çeşitli dönemlerin tekniklerine hâkim olabilen yegâne yorumculardan biridir. Bu yeteneği, onun baroktan çağdaş eserlere kadar, tüm repertuvarları aynı ustalık ile ele almasını sağlamaktadır.

Caen’de Jean-Walter Audoli’nin ve Emmanuelle Haim’ in öğrencisi olan Stéphanie-Marie Degand, 1990’da oy birliğiyle Paris Konservatuvarında Jacques Ghestem’in sınıfına kabul edildi; burada dört birincilik ve bir kemanda mükemmellik derecesi elde ederek, özgün ve dikkat çekici bir çalışma gerçekleştirdi. Hem barok ve klasik hem de romantik ve çağdaş repertuvarları çalışmak, William Christie, Patrick Bismuth, Christophe Rousset ve Christophe Coin ile kendisini geliştirmek suretiyle, bugün vardığı noktaya doğru yola çıkmış oldu.
Stéphanie-Marie Degand, o zamandan beri parlak ve alışılmamış bir kariyer sürdürmektedir.

Solist, resital sanatçısı, oda müziği icracısı olan Degand, solo kemana da ağırlık vererek, geniş keman repertuvarında yer alan her eserin kendine özgü seslerini ve üsluplarını araştırmaya önem vermiştir.

Bu sanata adanmışlık, Degand’ı birçok ödülle onurlandırmıştır: Adami Büyük Ödülü(1995), Ferrras-Barbizet Yarışması İkincilik Ödülü(1997), Münih ARD Yarışması Finalisti(1998), Midem Klasik Yetenek Ödülü(1998), Natexis Vakfı Birincisi(1999), Sacem Ödülü (2002). Sanatçı ayrıca, 2005’te Victoires de la Musique Classique’de “Enstrümantal Solist Yeteneği’’ derecesiyle ödüllendirilmiştir.

VIOLAINE COCHARDKLAVSEN

Barok dünyasından en etkin sanatçı ve topluluklarla çalışan Violaine Cochard, barok müziğin bestecilerine ve partisyonlarına hak ettikleri değeri vermiş ve bu şekilde yıllar içinde kendi müzik tarzını geliştirmiştir.

1973’te Angers’de doğan Violaine Cochard, klavsen eğitimine sekiz yaşında, doğduğu kentin konservatuvarında, Françoise Marmin ile başlamıştır. 1991’de klavsen dalında bir birincilik ödülü, 1994’te ise oybirliğiyle basso ve klavsen dallarında iki birincilik ödülü almıştır. Haziran 1999’da Montreal Uluslararası Klavsen Yarışması’nda birincilik ödülüne layık görülmüştür.

Kurucusu olduğu Amarillis topluluğuyla üçlü oluşturarak, York (1995), Fnapec (1997) ve Gustav Leonhardt tarafından yönetilen Sinfonia (1997) gibi birkaç ünlü yarışmada da birincilik ödülü almıştır.

Devlet Konservatuvarında öğretmenlik yapan sanatçı, zamanının büyük bir kısmını çok sayıda toplulukla birlikte oda müziği çalmaya ayırmış, Paris’teki Cité de la Musique ve Auditorium du Louvre, Nantes’taki Printemps des Arts et Folles Journées, Pisa’daki ‘Semaine sainte’ ya da Madrid Üniversitesi gibi Avrupa’nın belli başlı salonlarında resital ve konserler vermiş; Ambronay, Beaune, Sablé, Montreux, Utrecht ve Berlin Festivallerine katılmıştır. Violaine Cochard, sanatını Latin Amerika ve Japonya’da da icra etmektedir.