NDS Hazırlık B Sınıfının Rahmi Koç Müzesine gezisi

9 Aralık 2014 Salı günü Koç Müzesine gittik. Koç Müzesi, İstanbul, Hasköy’de yer alıyor.

Rahmi Koç bu müzeyi 1994’te kurmuş. Rahmi Koç, 9 Ekim 1930 doğumlu. Kendisi, Çiğdem Simavi ile evli. Mustafa Vehbi Koç, Ömer Mehmet Koç ve Ali Yıldırım Koç adında üç oğlu var. Rahmi Koç Robert Kolej’de okumuş. Babasının adı Vehbi Koç, annesininki ise, Sadberk Koç.

Koç Müzesine okul otobüsüyle gittik. Müze, sabah saat 10’dan akşam saat 17’ye kadar açık.

Giriş biletinin fiyatı 12.5 TL. Öğrenciler için indirim var. Öğrenciler için biletin fiyatı 6 TL.

Minyatür evler, arabalar, tekneler, motosikletler, bilgisayarlar ve uçaklar olmak üzere müzenin altı adet koleksiyonunu gördük. Tüm koleksiyonlar çok güzel.

Müzede en çok arabaları sevdik, çünkü tüm arabalar çok parlak ve modelleri çok eskiydi.

Müzede Mavi bir Ford Anglia 105e Deluxe vardı. Ford Anglia’yı Harry Potter filminden hatırlıyoruz. Bu arabayı sevdik, çünkü Harry Potter’i seviyoruz. Bu araba küçük olsa bile, çok ilginç olduğuna inanıyoruz.

Eski bir uçak çok dikkatimizi çekti ve bu uçağa bindik. Uçağın içi pek geniş değildi. Bize fazla küçük geldiği için bu uçağı sevmediğimizi düşündük.

Bir minyatür bebek evi. Evin içi görülebiliyor; bir banyo, bir mutfak, bir yatak odası var... Ve elbette mobilyalar harika. Bebeklerin, oda ve eşyaların çok ilginç ve güzel olduğunu düşünüyoruz.

Bilgisayarlar eski. En eskisinden en yenisine değişik modeller var. Bu koleksiyona bayıldık çünkü bazı bilgisayarları ilk defa görüyoruz. Bu bilgisayarlar baktığımızda, teknolojinin sürekli gelişmekte olduğunu anlıyoruz.

Adı “Uzaklar” olan çok eski bir tekne var. Bu, dünya turu yapan en küçük Türk teknesi. Rahmi Koç bu tekneyi sevdiği için, koleksiyonuna almış. Biz de bu tekneyi sevdik, çünkü dış kısmı çok güzel. İçini göremedik ama içi de aynı güzelliktedir diye düşündük.

Not: Alara Dinçbaylı ve Derin Kaleli’nin Fransızca yazdıkları metin aslına uygun olarak tercüme edilmiştir.