Fransa’da Yükseköğrenim Gezisi | Lyon • Strasbourg • Paris | 2024

Notre-Dame de Sion Fransız Lisesi 11. sınıf seviyesinden 40 öğrenci, 24-30 Mart tarihleri arasında Fransa’da yüksek öğrenim kurumlarını ve üniversite öğrenci hayatını keşfetmek üzere Fransa’nın Lyon, Strasbourg ve Paris şehirlerini ziyaret ettiler.

Gezinin amacı:

  • Fransa’daki yükseköğretim sistemini ve öğrenci hayatını keşfetmek; bölümler, üniversiteler, şehirler ve yaşam (akademik, sosyal, ekonomik, vb.) hakkında somut bilgiler edinmek
  • Fransa’da okuyan Notre-Dame de Sion mezunları ile tanışarak deneyimleri dinlemek ve Fransa’da öğrenci hayatı ile ilgili soru sormak
  • Öğrencilerin kendi yüksek öğrenim projeleri hakkında düşünmelerini ve 12. sınıfta yapacakları şehir, üniversite, bölüm tercihlerini şekillendirmek için ihtiyaç duyacakları bilgilere ulaşmalarını sağlamak

Gezinin programı:

  • Lyon: Lyon 3 ve Lyon 2 Üniversiteleri sunum ve kampüs ziyareti. FM bölümü öğrencileriyle INSA Lyon ziyareti, sunum ve atölye, mezunlarla buluşma. TM öğrencileriyle Lyon tarihi belediye binası ziyareti. Akşam geleneksel Lyon restoranlarında mezunlarla yemek.
  • Strasbourg: Strasbourg Üniversitesi oryantasyon birimi tarafından karşılama, sunum, Hukuk, Fen Bilimleri, Psikoloji, Sosyal Bilimler kampüslerini ziyaret. ECPM (Kimya ve Metalurji Okulu) ziyareti. Gönüllü öğrencilerle Tıp Fakültesi ziyareti. Avrupa Konseyi ziyareti. Çağdaş Sanat Müzesi ve şehir merkezi ziyareti.
  • Paris: Sorbonne Fen Bilimleri Fakültesi’nde mezun öğrenciler eşliğinde ziyaret. Sorbonne Oryantasyon Birimi ve 3 Fransız üniversite öğrencisi tarafından karşılanma, Fransız yüksek öğrenim sistemi ve Paris’te öğrenci yaşamı ile ilgili sunum. Sorbonne Edebiyat Fakültesi’ni ziyaret. Mezun öğrenciler eşliğinde Seine Nehri turu.

Bu akademik ve sosyal deneyimin katılan tüm öğrencilere faydalı olmasını diler, gezinin düzenlenmesinde emeği geçen okulumuzun Fransa’da yükseköğrenim danışmanı Pınar Küçük Pilon’a, 11. sınıflar müdür yardımcısı Gökçe Bilici’ye, psikoloji ve kütüphane öğretmeni Charlotte Codron’a ve fizik öğretmeni Yanick Clément’a içtenlikle teşekkür ederiz.