2010-2011 Öğretim Yılında Çevre Kulübü Yaşamak İçinYaşat Projesi Kapsamında Tema Vakfı ve Pilot Okullarla Birlikte....

Doğanın korunarak verimli bir şekilde kullanılması ,eğitim çalışmalarının yaygınlaştırılması, bilinçli ve bilgili bir kamuoyu oluşturulması yanında öğrencilerin kırsalı tanıması ve kırsalın sorunlarına çözüm yolları araması köy projelerinin temel amacını oluşturmaktadır.

KÖYÜMÜZ :LÜLEBURGAZOVACIK KÖYÜ

2010-2012 yılları arasında çalışmalarımızı Lüleburgaz -Ovacık köyünde yürüteceğiz.

KÖYÜN TARİHÇESİ:

Ovacık köyünün kuruluşu hicri takvime göre 1200’lü yılların başına miladi takvime göre 1780’li yıllara denk gelmektedir. Bugünkü okulun civarında yerleşen Sait Bey; Koşuyolu, Damlarca, Tekkeüstü, Pamukkırı, Kapaklıpınar ve Kedilik üstünde bulunan mezralarda yaşayanlara çağrıda bulunarak, bir araya gelmeleri için öneride bulunmuş ve köyün temelleri atılmıştır. Yeni kurulan köy adını Sait Bey’ den alarak yerleşim yeri kumluk olduğu için “Kumsait” olmuştur. Ancak zamanla halk arasında Kumsayık olarak benimsenmiştir. “Kumsayık” ismi 1961 yılına kadar kullanılmıştır.1961 yılından itibaren köye “Ovacık” adı verilmiştir.

KÖYÜN COĞRAFYASI:

Ovacık Köyü Lüleburgaz ilçesinin kuş uçuşu 10 km güney - güneydoğusunda, Ergene Havzasında kurulmuştur.Ergene Nehri köyün hemen yakınından geçer. Özellikle Çorlu’da bulunan birçok fabrikanın 1980’li yılların başıyla birlikte atıklarını arıtmadan Ergene’ye akıtmaları sonucu önce doğal yaşam bozulmuş ve 1987 yılından sonra tamamen sona ermiştir. 1980 öncesi su içilebilen Ergene Nehri’nde şu an hiç bir canlı yaşamamaktadır. Köyün toplam arazisi 36.000 dekardır ve bu rakam Ovacık Köyü’nü arazi bakımından Lüleburgaz’ın en büyük köyü yapar. Arazi düzlükler ve küçük tepelerden oluşmaktadır. Köye eski ismini veren kumluk bölge genelde köy içi ve köyün kuzey yönünde kalan toprakların bir kısmıdır. Diğer bölümler çok verimli topraklardan oluşmaktadır. Köyün iklimi, Trakya Karasal iklimi etki alanı içerisindedir. Yazları kurak ve sıcak, kışları oldukça soğuk geçer.

EKONOMİ:

Köyün ekonomisi tarım ve hayvancılığa dayalı olmakla beraber çevrede bulunan fabrikalarda çalışan kesim de mevcuttur. Son dönemlerde köyün verim bakımından düşük toprakları olan kumluk bölgede meyve yetiştiriciliği yapılmaya ve bu sayede bu verimsiz topraklar daha iyi değerlendirilmeye başlanmıştır.
Bir dönemler inşaatlarda kullanılmak üzere sıva kumu satışı yapılmış ve 1980’li yıllarda inşaat sektörüne önemli katkılarda bulunularak köy ekonomisine para girdisi sağlanmıştır.

6 KASIM OVACIK KÖYÜ İZLENİMLERİ:

6 Kasım 2010 tarihinde TEMA Lüleburgaz Temsilcisi Hakan Dedeoğlu ve Okul müdürü Seçkin Atak ile Köy muhtarı Ahmet Tokatlı’nın ev sahipliğinde proje başlatıldı. İstanbul’dan on pilot okul öğrenci ve öğretmenleri ile TEMA vakfı 2. Bölge temsilcisi Güner Açıksöz, Tema gönüllüler temsilcisi Muna Ercan, TEMA Temsilciler Koordinatörü Burçin Özel, TEMA vakfı Proje sorumlusu Ziraat yüksek mühendisi Mustafa Kazancı, Eğitmenler Ali Serdar Çolakoğlu, Halit Özen, Bölge basın sorumlusu ve eğitmen Songül Tanrıverdi ve TEMA vakfı proje çalışanları ile köye gidildi. TEMA Vakfı Lüleburgaz temsilcisi Hakan Dedeoğlu’da konuşmasında bölgede çok önemli sorun olan Ergene nehri kirliliğine değindi. Dedeoğlu “ Trakya da hergün 5.000.000 metreküp su Ergene nehrinden çekiliyor ve kirletilerek Ergene nehrine bırakılıyor. Özellikle hafta sonu yapılan bu kirlilikten dolayı öğrenciler maske ile derslere giriyorlar” diyerek bu uygulamanın tehlike boyutunu ifade etti. Okul öğrenci temsilcileri birer konuşma yaptıktan sonra törene katılanlar hep birlikte Ergene nehrine giderek kirliğin oranını ölçmek için su numunesi aldılar.

YDE NELER YAPILABİLİR?

 1.Ovacık köyü Prof. Dr. Necdet Tekinel İlköğretim okulunda öğrencilere doğayı koruma, sağlıklı yaşam ,tiyatro, resim ,rehberlik ve temel derslerde eğitimlerin verilmesi.
Okulun tespit edilen eksiklikleri;
Okulda taşımalı eğitim sistemi mevcut , toplamda 130 öğrenci, 8 şube bulunmaktadır..Kütüphane mevcut , fakat içeriği zenginleştirilebilir. Kitap eksikleri var. (özellikle okuma kitabı, İngilizce kitapları, oyun kitapları vs.. )
Bilgisayara desteği verilebilir. Bilgisayarları var . Kulaklık vs… yok .
Okulda internet yok , internet sistemi ağı kurabilir. Tüm okul yararlanmaları açısından
Projeksiyon makinesi yok
Çok amaçlı salona ihtiyaçları var. (bina var ama binanın onarıma ihtiyacı var )
Ana sınıfı için çeşitli oyun Cd ve oyuncaklara, deney setleri , ihtiyaç duyulmaktadır.

 2.Köy sakinlerine de anne çocuk sağlığı, Kadın sağlığı ve sağlıklı yaşam eğitimleri ile kadının üretimde yer alması için el sanatları kursu, ürettikleri ev yapımı reçel tarhana v.b ürünlerin satışı için pazar oluşturulması

 3. Köyde istihdam yaratmak amacıyla köyün ekolojik özellikleri, toprak ve su kirliliği göz önünde bulundurularak okul bahçesinde seracılık faaliyetinin gerçekleştirilmesi için inceleme yapılması

 4.Ergene nehri ve oluşan su, toprak kirliliğinin incelenmesi , halk sağlığı üzerindeki etkileri hakkında çalışma yapılması. Projeye; su ve toprak kirliliğinin 3. kurum ve şahısların desteği ile orta vadede çözülebilmesi için mevcut durum ve faaliyetlerin değerlendirilmesi ve iyileştirme alanlarının belirlenmesi Bu bağlamda bölgede faaliyet gösteren, çevreye duyarlı sanayi kuruluşlarının projeye katılmasının sağlanması.

KATILIMCILAR:

Çevre Kulübü öğrencileri;Selin Kaba-Fatmagül Minareci-Dilşah Arıksoy-Zeynep Fins-Seda Şentunalı-Ecem Kuş-Beste Ege-Dilara Öner-Özge Çakır-Ecem Nur Aksoy

Gönüllü öğrenciler:Damla Vural-Romina Muratoğlu

Eski mezunlarımız;İpek Tiryaki-Ece Öztunç

Öğretmenler:Seval Erol-Betül Eyüboğlu-Aslıhan Akatlı-Bahar Düldül